Popular Posts

Thursday, January 04, 2018

Fitrah Dunia

Fitnah akhir zaman mulut manusia yang tak dapat dikawal

saya suka conteng life lelaki
mereka sangat jujur
dan sangat sangat tahu emphaty

Saya mungkin agak pelik 
blogger kali memihak kearah mereka
dan sangat telus penulisannya ...

persaingan mereka agak sihat
dan mereka tahu cara kawalan minda dalam sesuatu perkara 

Bukan sebab saya nak memandang rendah kebolehan kaum sendiri tapi realiti
yang sebenar wanita tetap lemah dan penyokong yang paling baik adalah lelaki

kenapa lelaki kena jadi imam
sebab mereka sangat bijak dan tahu perancangan tu melebihi dari mulut celupar wanita yang ada 

saya tak rasa pandangan negatif ni untuk kesemua wanita
tapi bagi saya apa yang saya lihat nampak satu kelebihan yang hakiki pada lelaki

lelaki mereka tak adanya sifat nak merendahkan sesuatu
bila tak senang directly 'wanita agak pelik sikit makan belakang

thats a reality life untuk kaum wanita..
Saya tak rasa tanpa lelaki wanita mampu bangun dengan sendiri

sifat lelaki mereka tak tunjuk apa yang mereka ada
lidah mereka jenis tak suka jatuh dan menjatuhkan
sebab sifat keperihatinan mereka tinggi

trylah bertahan life dengan keadaan persekitaran lelaki
life mereka sangat melindungi
bukan sebab nafsu
"Sebab mereka tahu lemahnya Wanita"


penulis :Seorang insan kerdil


No comments:

Post a Comment