Popular Posts

Monday, February 20, 2017

I WANNA TO BE A SUPER MAMA PART 1

πŸ‘‡πŸ‘‡


https://drive.google.com/file/d/0B-GpYgpsJh-HUkZncEstUUNjNmc/view?usp=sharing





wanita adalah sebaik-baik ciptaan
bimbinglah ia...

impian saya adalah
 untuk menjadi seorang isteri suatu masa nanti
sambil mengharapkan syurga Suami

Imaginasi adalah kehidupan yang akan kita bina
Berimpian lah untuk Create alls
kesempurnaan kehidupan anda
tanpa impian anda bukan siapa siapa

jangan takut orang mempertawakan anda
tapi  ketawa lah untuk diri anda
yang tidak punya sebarang impian

Usaha dan teruskan berdoa..

moga setiap yang diimpikan di conteng dan di renung
apabila sampai satu ketika  akan jadi satu impian yang nyata

perkhawinan bukan satu permainan
yang hanya hari ini kau nak khawin esok ko cerai
pertahankan adalah yang lagi terbaik

walaupun saya belum berkhawin saya ingin bahagia sama'seperti anda
MOga kita beroleh cahaya ilahi agar satu masa nanti
Berkahwin membuat kan Anda memenuhi Keperluan ukhrawi


                                                                  πŸ‘‡πŸ‘‡
that's a real stories on future
hehehe..

I make a thesis first before to create down that stories
 hahahahaha


Seawal mata pagi celik sahaja mata,beratur senarai perkara rutin perlu dilakukan.
Menyiapkan anak ,bekalan makanan dan pakaian,menghantar ke nursery atau pengasuh.Kemudian memecut laju untuk sampai ke pejabat.Setiap hari kesesakan jalan raya menyesakkan saya dan saya percaya  setiap orang sama seperti saya dan  tidak mahu lewat dan tidak mahu terperangkap dalam kesesakan.



Jika satu hari nanti saya  menggunakan perkhidmatan awam
saya  juga perlu segera untuk mendapat kan perkhidmatan teksi,bas atau LRT
.Dari pukul 8 hingga pukul 5 petang perlu memerah mental untuk keperluan organisasi.
Menurut kesemua kehendak bos dan melayan kerenah kawan di pejabat.
Jam menghampiri jam 5 dan saya segera memecut kereta secepatnya agar sampai cepat ke rumah.

Dirumah saya  seolah olah mahu menyingsingkan kain keparas lutut,
menyingsingkan lengan dan menyanggul rambut siap sedia untuk tugas seterusnya.
Mengambil anak, memasak,mengemas,tidak termasuk solat dan membersihkan diri.
Perlu juga diteliti setiap kerja sekolah anak.Bekalan keperluan anak -anak kecil.




Hampir malam apabila membaringkan tubuh ditilam lena dan rehat,
barulah terasa keletihan seharian bekerja.saya  sering menginginkan pendapatan yang selesa setiap bulan dan hanya perlu berada di samping suami dan anak anak.tidak perlu  pergi bekerja dan hanya perlu dirumah.Boleh memasak untuk suami dan anak anak ,tidak perlu membeli di kedai.Menguruskan anak anak kecil sendiri dan tidak perlu menghantarnya ke nursery dan memikir kan akan keselamatan nya tanpa perlu juga mengambil pembantu rumah .saya juga menginginkan masa rehat yang mencukupi dan tidak mahu terperangkap dalam kesesakan lalu lintas ia membuat kan saya letih disebabkan keadaan yang sangat lama.



saya  mahukan bangun awal pagi dan solat di awal pagi,sambil menyedut udara segar.
Menyediakan sarapan  untuk suami dan anak-anak.Mengemas rumah dan melakukan perkara-perkara yang digemari dengan sebebasnya.


Betapa seronok nya bekerja dirumah sambil berada di samping suami tercinta dan anak-anak.


saya inginkan syurga suami dan mengimpikan untuk menjadi wanita solehah.Menyediakan masakan yang hebat untuk suami yang tercinta,pendamping setia ,pendengar masalah.Saya juga ingin menjadi super mama yang memberikan kasih sayang dan pendidkan yang terbaik untuk anak-anak.Tambahan pula,masa-masa kritikal pembesaran keluarga berlaku .Kalau dulu hanya ada anak dan suami kini bertambah seorang demi seorang beberapa tahun kemudian.

                                                                   πŸ‘‡πŸ‘‡

its will be continue on new  imagination
thanks

Beauty Consultant Anda
0146791861

No comments:

Post a Comment