Popular Posts

Tuesday, September 13, 2016

Warkah Untuk Mu sahabat


Dulu kau sering katakan yang kau mahu berpimpin sama dengan ku ke Syurga

kau Kata syurga tu indah.

seronok sangat.Kau nak bawa aku pergi sana.
sama-sama.
Ya kita berdua.Tapi sedang kita berjalan beriringan sama ,
 
Genggaman tangan kau terlepas dari tangan aku.Aku terpana seketika.
Tak tahu ke mana arah.Aku cari kau.Aku nampak kau dah jauh kehadapan 
sedang aku masih di belakang.
Aku cuba mengejar kau tapi seolah aku berlari makin menjauh dari kau.
Kau terus pergi tanpa berpaling.kau tak cari aku.
Ya,kau biar aku sorang-sorang kat sini .
Tapi aku masih ingat janji kau pada aku,
yang kau nak bawa aku ketempat yang paling indah.
Aku berpegang pada janji itu.Aku yakin kau akan kembali bawa aku semula.
Namun,nyata hanya sia-sia .
Mungkin kau sudah bertemu 

another person 

yang jauh lebih baik 
dan layak untuk ikut 
kau pergi ke tempat yang indah itu.
Yahh,aku cuba move on.
aku jalan terus mencari 
person yang boleh mendengar setiap luahan hati aku

 sepanjang kau  tiada 

 dia sama -sama beside aku tanpa tinggalkan aku macam kau.

And yes ,im found. It.Tapi ,dia nyata jauh beza dengan kau.

Dia tak ajak aku pergi ketempat indah macam kau pernah cakap dengan aku.

Tapi dia bagi aku pilihan.
Dan aku kena pilih sendiri.
ya pilih sendiri.

Sebab budak hingusan yang tandus serba serbi macam aku ni ,

aku ikut all what did he say.
Dari jauh aku dengar desas desus kau kata kan aku dah berubah.
Aku dah berubah (?) dan sekarang  aku dah through jauh dengan life aku 
Now.Jauh dengan kau.

Dan semua tentang kau.

Tentang  persahabatan kita.
The last,mungkin sukar untuk kau dan aku 
bersatu kembali seperti dulu,
cuma aku nak tinggalkan pesanan
(kalau kau sudi), 
nanti dah sampai tempat yang indah ,
Jemput aku .
Sebab aku tahu ,aku tak semudah kau nak ke situ.
Sebab aku hina, Tak sebaik kau.tapi aku masih aku…
Ingin pergi ke tempat yang indah itu…_SYURGA_

 


 Writer:Norhamnah Bt Mohamad

Editing By:Rsy.hn

 

No comments:

Post a Comment