Popular Posts

Thursday, September 15, 2016

Cara cara Buat kashibo




1’Kain Tudung Kashibo Labuh boleh didapati di mana mana cawangan
kedai kain kat kamdar,Jakel dan etc
Syarat bila beli Kain Kashibo:
Pastikan jenis kain adalah kain Kashibo dan bidang 60
Kebiasannya bidang 60 ni adalah yang bersaiz 1m setengah
Kalau nak besar sangat paling bagus beli terus 2 m
 


Jenis-jenis kain adalah pelbagai:


Apakah jenis Material Kain yang digunakan?
1)Kebiasannya saya akan memilih dan membeli kain Kashibo yang
material kain nya yang lembut dan mudah bentuk.


Benang Nak sama Colour ke X?
2)Benang tu macam biasa lah ikut warna tudung
bagi saya warna tidak menjadi masalah sebab warna yang pelbagai tu
bagi Design tudung adalah lagi kreatif.


Jarum Peniti Tu nak Guna ke Cam na?
3)Bagi saya Peniti bukan lah satu keperluan tapi kalau
nak guna boleh tak jadi masalah. saya lebih suka
jahit hujung dan adjust sepanjang menjahit.

Harga macam Mana?Mahal x?
Harga Macam Biasalah Zaman sekarang semua harga barang kain naik
Sebab harga minyak turun naik tak menentu
tapi tak apa kalau ada lesen sendiri boleh apply member kat kamdar dan akan ada less sebanyak 10 % untuk setiap item
Standard Price buat masa ni adalah RM 8.50 ikut jenis Kashibo dan material
bila material Up sikit ada yang RM 10.50
Pastikan masa pekerja kedai itu potong kain Kashibo pastikan
hujung Kashibo lurus dan tak salah Gunting


SebabNya?





nanti susah nak adjust masa nak lipat bagi bentuk segi tiga sebab sebelah hujung dah koyak saiz yang kita nak nanti jadi berubah I mean kena kecil kan saiz sebab kain tak boleh adjust saiz.

Jahit dihujung terlebih dahulu



 





 


3)Jahitan yang biasa saya guna adalah jahitan tulang ikan atau Z
ianya seakan akan jahitan tusuk fesion jahit besilang antara jahitan
dengan Jahitan Perlu disilangkan dari bawah ke atas berbentuk Z dan contoh
bagi jahitan saya tunjuk kan di atas.


4)Setelah selesai sesi menjahit adik Bentang tudung
Potong ikut Patern tudung labuh tapi kalau jenis yang simple potong
Ikut imaginasi yang biasa nya bentuk tudung adalah berbentuk U dihadapan jadi Kena bentuk di hadapan dan belakang bentuk U
( U)
FirstLy saya jenis yang terlalu simple
buat kerja dan tak cerewet sebab saya dan terlatih
Macam tu saya jenis yang tak suka
buat sesuatu terlalu teliti tapi pastikan lah juga setiap
tindak tanduk tu memuaskan hati customer anda ya.
Tak suka kan kerja yang terlalu banyak kena touch up jadi
saya hanya menyediakan material yang cukup simple
Bagi saya cukup sekadar ada Kain,Gunting,benang,lilin dan jarum

Untuk sebarang tempahan boleh CALL DAN MESEJ 

0148713035

Follow saya di:

 Instagram NORHAMNAH MOHAMAD ,

Twitter:Norhamnah bt Mohamad

FaceBook:Norhamnah bt Mohamad

 

 

 

 

terima kasih tuk adik Syajaratul iman sebab pernah promosi Kashibo akak 

Antara Feed back cus mengenai design kashibo saya

 

 

 

No comments:

Post a Comment