Popular Posts

Sunday, March 25, 2018

Rumah Terbalik





semua tercatat atas satu mesej sebab saya mahu bagitahu "Sabah bagus Bah!"

yang ni adalah kebudayaan Masyarakat bajau Sama menarikkan?

ketegori bajau tu?saya  akan tuliskan kemudian

walaupun saya bukan berbangsa Bajau sepenuhnya tapi saya sangat kagum mengenai kebudayaan,kehidupan dan adat resam mereka

“Err… maaf,.saya perlu  beralih kepada tajuk Rumah Terbalik ni 

Tiket berharga Rm 12.70/seorang dan terletak di tamparuli dan merupakan satu kekreatifan dan merupakan satu inovasi yang amat terkenal dan pertama di dunia,sebab bercirikan sesuatu yang terbalik..

macam encik abg cakap
"Nam,pukul Gong tu?"

sebab?Soal aku.

situasi bingung

encik abg cakap"Lain orang lain adat dan budayanya!"

“Eh, dah memang adat kan? Kalau kau tak pukul tu gong, nanti kau
sakit.”Ulas encik abg.


Ulasan:Kitaorang di Sabah ni lain budaya dan adat jadi  bukan satu masalah bila kehidupan bangsa tu sama tapi cara hidup mereka berbeza,Terima Kasih,

No comments:

Post a Comment